Bibliografie ECN

18 06 2010

Bibliografia pentru ECN este compusa in principiu din 3 parti: o parte formata din 11 module pe care le veti gasi mai jos, o alta parte compusa din principalele boli si sindroame si in fine, ultima parte, ce trateaza orientarea diagnostica.

Mai jos veti gasi principalii itemi de care va spuneam. Le trec direct in franceza, ca sa nu existe diferente de traducere, plus ca…in momentul in care veti incepe sa invatati, veti cauta aceste denumiri:

  • 1. Module 01: Apprentissage de l’exercice medical
  • 2. Module 02: De la conception a la naissance
  • 3. Module 03: Maturation et vulnerabilite
  • 4. Module 04: Handicap – Incapacite – Dependance
  • 5. Module 05: Vieillissement
  • 6. Module 06: Douleur, Soins palliatifs, Accompagnement
  • 7. Module 07: Sante et environnement, Maladies transmissibles
  • 8. Module 08: Immunopathologie, Reaction Inflammatoire
  • 9. Module 09: Atherosclerose, Hyperthension, Thrombose
  • 10. Module 10: Cencerologie, Oncohematologie
  • 11. Module 11: Synthese clinique et therapeutique, urgences
  • 12. Deuxieme partie: Maladies et Grands Syndromes
  • 13. Troisieme partie: Orientation diagnostique

Toate programa pentru ECN o gasiti pe acest site

http://www.laconferencehippocrate.com

Pentru a o putea accesa va trebui sa va creati un cont, lucru care va va ocupa foarte putin timp. Daca incepeti din timp sa invatati pentru acest examen (adica sunteti studenti silitori si faceti toate lucrurile la timpul lor si nu lasati totul pentru ultimul moment) atunci sfatul meu este sa incepeti prin a citi, pe specialitati, cursurile de pe hippocrate, si abia apoi sa cititi carti de rezumate si sa faceti dosare, deoarece asa veti intelege mult mai bine si deci veti retine mai usor.

Eu voi uploada pe un site materia pe specialitati si voi pune link-urile aici, deci daca vreti sa incep cu o anumita specialitate sa ma anuntati.


Acțiuni

Information

28 responses

20 06 2010
Alex

Servus, deja ai acaparat privirile unui student dornic de Franta. Iti urmaresc posturile destul de frecvent si le astept cu nerabdare… Ma bucur ca acum am ocazia sa citesc undeva stabil informatii concrete despre ECN, desi si eu am cutreierat netul in lung si in lat, neavand increderea ca informatiile sunt la zi.

Am intrat pe site-ul mai sus citat de tine, si am facut cont, toate bune si frumoase, de abia astept dupa ce ies din stressiune sa il iau la „puricat”. Si dupa voi vedea si despre capitole. Dar pana atunci… spune-mi te rog, chiar daca „.pdf-urile” sunt de prin 2005, au mai suferit modificari pana in prezent? (ma refer la materialele de pe site-ul Hippocrate, respectiv modulele)

21 06 2010
internatfranta

Salut! Sper sa-ti fie de folos toate informatiile pe care le vei gasi.
In principiu, daca te uiti atent pe hippocrate, vei observa ca unele materiale sunt mai noi decat 2005 (unele sunt inclusiv de anul trecut). Deci ca sa-ti raspund la intrebare, materialele sunt la zi, acolo gasesti toata materia de care ai nevoie pentru ECN. In plus fata de acest link, intentionez sa uploadez si niste carti de rezumate si de cazuri, deci daca vrei sa incepi cu o anumita materie, anunta-ma sa incep cu ea.

23 06 2010
Alexandru David

Ce spui despre neurologie sau ortopedie? Ce spui? ;))

23 07 2010
misu

Se cere acel test de franceza DALF?

25 07 2010
internatfranta

Nu. Nu se cere nici un test de limba.

19 08 2010
maria

salut,
in sfarsit gasesc si eu pe cineva care a sustinut examenul de rezidentiat in Franta. eu sunt studenta in anul 6 iar la anul ar trebui sa sustin examenul… eu am mai cautat despre acest examen si cam stiut despre ce este vorba si intr-adevar este un examen serios….intrebarea mea este dc tu ai invatat numai din cursurile de pe la conference hippocrate si polycopie (pe care am inceput si eu sa le citesc in paralel cu materiile pe care le-am facut la facultate)?
cazuri clinice am vazut ca sunt si pe la conference hippocrate…ai mai rezolvat si din alta parte?
tu de cand te-ai apucat de invatat pentru acest examen si cat de bine stapaneai lb franceza cand te-ai apucat?
si mai am o intrebare: dc sustin examenul in franta (care am vazut ca anul acesta s-a desfasurat in iunie) mai pot sa-l susutin si pe cel din romania in cazul in care nu sunt multumita de ce obtin(ca specializare)in Franta?
Sper ca nu te-am stresat prea rau…dar chiar nu am avut cu cine sa vb pana acum despre asta ….:-p…multumesc anticipat

24 08 2010
internatfranta

Salut. Eu am citit in principiu din cartile de rezumate asa-numitele inter-memo-uri. E recomadabil sa citesti din polycopie-urile nationale deoarece sunt scrise de conferentiarii care fac subiectele pentru examen, si deci si grilele de corectare, desi unele din ele sunt mai greoaie decat restul materiei care exista. Cazuri clinice am facut cam tot ce am gasit, in limita timpului disponibil. Eu m-am apucat destul de tarziu de invatat, m-am si hotarat ca dau tarziu examenul in Franta, examene, cursuri si licenta in paralel, deci nu sunt cel mai bun exemplu in aceasta privinta. In limita in care iti permite timpul incearca sa te apuci de pe acum de invatat, deoarece sa citesti doar in timpul anului 6 va fi mult prea putin. Cand voi avea timp voi incerca sa uploadez si alte carti pe care le am, atat de rezumate cat si de cazuri clinice.
Limba franceza o sapaneam relativ bine cand am inceput sa invat, nu franceza medicala ce-i drept. Oricum in cateva luni de invatat vei vedea ca incepi sa te descurci destul de ok cu limba, chiar daca inainte nu era chiar asa. Cand incepi sa inveti incearca sa folosesti listele de abrevieri pe care le gasesti aici, deoarece iti vor usura mult munca (francezii prescurteaza aporape orice au ocazia fara a se obosi neaparat sa-ti dea si o lista cu aceste prescurtari).
Examenul in Franta se desfasoare intr-adevar la inceputul lui iunie, inscrierile se fac in luna martie-aprilie, deci nimic nu te impiedica sa sustii examenul in Romania. Asta in cazul in care nu incepi sa lucrezi in Franta, deoarece, daca te hotarasti sa ramai acolo vei incepe sa lucrezi la 1 noiembrie. Sincera sa fiu, din experienta anului acesta, dar si a colegilor care au sustinut examenul in anii anteriori, e practic aproape imposibil sa iei alta specialitate decat medicina generala, medicina muncii, sanatate publica si poate, in ceva oras mai mic, psihiatrie (asta in cazul in care nu ai inceput sa te pregatesti acum 1-2 ani). Tot din experienta anilor trecuti, am avut colegi care au facut medicina generala acolo un an, si au sustinut din nou examenul fiind rezidenti de anul 1, si au prins a doua oara ce specialitate au vrut, si au avut si o parte din modulele pe care le-au facut in primul an de rezidentiat recunoscute (cele care au corespuns cu noua specializare). Nu spun ca asta e o regula, deoarece nu va fi usor si sa lucrezi si sa te pregatesti din nou pt examen, dar e si aceasta o posibilitate. Acum de tine depinde ce hotarasti: incerci Franta cu riscul sa faci MG acolo 1 an si sa mai dai odata examenul, sau Romania. Parerea mea este ca e destul de greu sa incerci sa te pregatesti pt amandoua in paralel si risti sa ai reezultate proaste la amandoua. Aaa….si examenul de rezidentiat il poti da doar in anul 6 (sau anul 1 ca rezident francez), deci nu exista varianta dau in Romania si daca nu-mi place incerc la anu in Franta. Sper ca te-a ajutat cat de cat raspunsul meu.

19 07 2014
mihaelamia

Dc nu poti opta si pentru alte locuri? Este imposibil pentru romani sau de ce? Iti multumesc

25 08 2010
maria

salut,
Multumesc mult pentru lamuriri chiar mi-ai fost de ajutor….stiam ca pot da rezidentiatul numai in anul 6 si de aceea imi este teama ca nu resusesc sa ma pregatesc atat de bine… despre posturile de FFI ce stii? ca am tot cautat pe net despre asta si nu m-am prea lamurit…
Daca nu cer prea mult, eventual mi-ai putea da id-ul tau de mess…ca e mai practic asa…
Multumesc anticipat

31 08 2010
internatfranta

Salut, poti sa-mi trimiti mailuri la internatfranta@yahoo.com. In perioada urmatoare voi fi tot pe drumuri si fara o legatura constanta la internet, deci varianta cea mai sigura e sa imi trimiti un mail si iti voi raspunde cat pot de repede.

29 08 2010
ally

O intrebare: de unde stii tu ca trebuie sa fii neaparat in anul 6 – am mai auzit chestia asta? pentru ca m-am dus la Campus France si mi-au spus ca poti fi si absolvent/rezident/etc – conteaza sa fi absolvit facultatea de medicina. Chestia cu anul 6 e adeverinta care se cere in ideea ca in cateva luni ve termina (vei fi absolvent). Eu asa am inteles si asa mi se pare normal. Evident ca daca dai ca rezident deja intrat in Romania, iei de la inceput rezidentiatul acolo. Sau nu am inteles eu bine?

31 08 2010
internatfranta

Pai din ce am citit in legislatie si din ce am aflat de la persoana care se ocupa de organizarea ECN-ului cam asta a reiesit. Acest lucru se aplica si la studentii francezi care pot da examenul in anul 6 sau ca rezidenti de anul 1, din acest motiv exista un numar foarte mare de francezi care aleg sa isi inghete practic anul ca sa mai poata da o data examenul. Eventual pentru mai multe informatii poti sa o contactezi pe Beatrice Valquin la beatrice.valquin@sante.gouv.fr . Ea este persoana responsabila de organizarea ECN-ului.

29 08 2010
ally

Inca ceva: se poate da examen si din Romania, la ambasada? parca asa era – rog pe cineva sa confirme. Si cam in ce luna este… Asta ca sa nu mai fi nevoit sa te duci pana in Franta (drum, banii de hotel etc)
Multumesc.

31 08 2010
internatfranta

Din cate stiu eu nu se poate da examen in Romania, anul acesta s-a dat examen in 7 centre din Franta si romanii care au sustinut examenul au fost repartizati oficial in Lyon (totusi poti sa faci cerere sa dai examenul in alt centru din cele 7 si ti-o aproba fara probleme).

29 12 2010
mirela

sal.eu sunt studenta in anul 4,si am inceput sa ma interesez de o posibila plecare.Optez tot pt Franta,pt ca ma descurc destul de bine cu limba.Am observat ca ai tot mentionat de unde se poate invata pt rezidentiat,dar m-ar interesa daca nu exista o bibliografie concreta,(nu cea pe teme),incat daca inveti din acele „n”materiale sa fii sigur ca obti un rezultat bun.Spun acest lucru cu atat mai mult cu cat venim dintr-un sistem diferit,si ne indreptam spre unul care are cerinte total diferite,dificile si pt francezi.
Apreciez f mult ca iti faci timp sa rsp la intrebari!

1 01 2011
internatfranta

Bibliografia oficiala e cea care am postat-o deja, cea pe item. Nu sunt foarte stricti in ceea ce priveste cartile din care inveti, fiecare invata din cartea care i se potriveste mai bine, deci nu…nu prea exista o carte din care sa-ti zic ca inveti sigur de acolo si ai punctaj maxim…problema este ca desi stapanesti bine o materie, trebuie sa ai o gandire clinica sa poti raspunde la cazuri, sa stii sa sintetizezi, sa nu uiti nimic etc. Poti invata din cartile numite polycopie-uri nationale, unde ai informatia completa, problema este ca uneori acele carti sunt mai greoaie.

7 01 2011
mirela

merci mult!

28 01 2011
Diana

Salut…acuma am citit cred tot ce ai scris pe blog…si m-am speriat pentru ca eu habar nu aveam ca trebuie sa dau a doua oara examenul in anul 1 de rezi la ei….esti SIGURA? eu imi facusem planul ca intru in iunie pe ce intru si dupa aceeaa ma odihnesc un an ca sa imi iau avant sa invat pentru specialitate….ii nasol daca nu se poate ca inseamna ca trebuie sa-mi schimb radical planurile pe care mi le facusem pe urmatorii 2 ani.Te rog intreaba pe cineva de acolo…poate iti spun exact ….vai bine ar fi sa se poata da oricand a doua oara !Uf…astept cu nerabdare lamuriri…Multumesc

29 01 2011
internatfranta

Informatia e sigura, apare in legislatia oficiala franceza: ECN-ul poate fi sustinut doar in anul 6 de studii medicale sau in anul 1 de rezidentiat. Imi pare rau ca asta iti strica planurile, dar in principiu mai ai timp sa te organizezi.

31 01 2011
Diana

Multumesc,ei…nu e asa mare problema,oricum e bine ca am aflat .De plecat tot plec si dau examenul,numai ca trebuie sa imi regandesc putin planul de bataie pentru ca sa reusesc totusi sa iau specialitatea pe care mi-o doresc in final.Si eu termin tot la Cluj,si m-am hotarat putin cam tarziu,dar trag tare…oricum am noroc ca stiu limba si merge treaba destul de repede,dar nu destul de repede ca sa ma bat pentru specialitate anul asta.Ma mir doar ca mi-a scapat informatia asta,cu datu a doua oara in anu 1.Am vorbit cu o gramada care pleaca si nu mi-au punctat asta.Noroc cu blogul tau…chiar iti multumesc.

6 02 2011
Catinca Iancu

Buna! eu sunt anul 5 si as vrea sa ma apuc de invatat pentru ECN sa il dau in anul 6… din cate am inteles cel mai bine e sa incepi cu hippocrate collection. exista cumva un site de torrente de unde se poate gasi un pdf cu intreaga materie? pt ca am vazut ca pe site sunt sute de pdf-uri mici si mi se pare destul de incomod sa le downloadezi pe rand… Am cautat dar am gasit numai contra-cost. Merci anticipat!

7 03 2011
internatfranta

sincer nu stiu sa-ti spun daca exsta ceva site cu torrente, eu am citit de pe site-ul lor.

23 11 2011
beatrice

salut,
cu riscul de a ma repeta si poate a supara pe cineva…dc am luat rezi in Ro si vreau sa aplic pt fr nu pot?adica nu este posibil sa aplic pentru ca asa este regulamentul lor?
merci

24 11 2011
internatfranta

salut.din cate stiu eu nu poti sa dai rezi-ul in franta odata ce l-ai dat in romania.rezidentii lor de anul 1 pot, dar din cate am inteles noi nu am putea.Pentru mai multa siguranta scrie-i persoanei care se ocupa de organizarea ECN-ul (adresa de mai o gasesti pe site-ul CNG-ului)

23 11 2011
beatrice

* am vazut ca ai scris anul 1 de rezidentiat al lor sau/si al nostru?!…am vazut ca al lor sigur.

10 04 2012
george

Salut.As dori sa aflu si eu o parere despre materialul de invatat.Si anume daca e de ajuns sa invat din polycopiés nationaux des collèges des enseignants ( doar la cateva specialitati nu am gasit ) sau sa imi comand cartile de la fiecare specialitate si sa invat din ele? Dupa cate am vazut acele cursuri sunt destul de stufoase si bine explicate deci nu prea mai vad rostul cartilor ( doar in cazul specialitatilor la care nu se gasesc cum am mai zis mai sus – urologie..si inca cateva ).

9 08 2013
Ioana

Salut ! M-ar interesa si pe mine despre rezidentiatul din Franta. Sunt anul 3,dar vreau sa incep sa imi pun la punct problemele de limba si sa-mi obtin certificatul de limba. Ce trebuie sa fac mai exact in anul 6? Am sansa sa dau ECN in luna iunie (sau cand se da), dar in paralel sa invat si pt rezi romana ca sa nu il pierd totusi daca nu il promovez pe primull?Ce nata trebuie sa iau la ECN ca sa pot sa-mi aleg de exemplu Pediatrie? Dupa ce am promovat ECN, plec in Franta si am loc/post asigurat? sau mai trebuie sa dau alte testari?Am nevoie de B2 sau C1 pentru certificatul de limba?

20 07 2014
Ioana

Am si eu cateva intrebari:
1. De unde trebuie sa invat exact pentru ECN ca sa fiu sigura ca acopar toata materia?
2. Am nevoie de atestat de limba? Si daca da, ce nivel?
3. Ce nota trebuie sa iau ca sa pot prinde altceva in afara de medicina generala, medicina muncii?
4. Cam cu cat timp in urma ar fi bine sa incep sa invat?
Multumesc anticipat.

Lasă un răspuns

